یک مطالعه جدید نابرابری انرژی را برای کلاسهای درآمد در 86 کشور ، از کلاسهای بسیار صنعتی تا توسعه یافته ، نشان می دهد که نابرابری شدید در ردپای انرژی ، هم در داخل کشورها و هم در سطح جهان را نشان می دهد.
در اولین مطالعه در نوع خود ، محققان دانشگاه لیدز داده های اتحادیه اروپا و بانک جهانی را برای محاسبه توزیع ردپای انرژی و همچنین اینکه کالاها و خدمات با گروه های مختلف با درآمد چگونه تمایل دارند پول خود را صرف کنند ، جمع آوری کردند.
مطالعه آنها ، که امروز در طبیعت انرژی منتشر شده است ، نشان می دهد که ردپاهای انرژی با هزینه رشد می کنند ، و به عنوان یک نتیجه ، نابرابر توزیع می شوند. در بین تمام کشورها و طبقات درآمدی در این مطالعه ، 10٪ برتر تقریباً 20 برابر بیشتر از 10٪ پایین انرژی مصرف می کنند.
علاوه بر این ، با افزایش درآمد ، مردم بیشتر پول خود را صرف کالاهای پر انرژی از قبیل تعطیلات بسته بندی یا اتومبیل می کنند که منجر به نابرابری بالای انرژی می شود. در واقع ، محققان دریافتند که 187 برابر بیشتر انرژی سوخت وسیله نقلیه توسط 10٪ مصرف کننده برتر نسبت به 10٪ پایین استفاده می شود.
نابرابری شدید انرژی در حمل و نقل
حمل و نقل برخی از بزرگترین نابرابری ها را نشان می دهد ، در حالی که 10٪ بالای مصرف کنندگان بیش از نیمی از انرژی مربوط به تحرک را مصرف می کنند - اکثریت قریب به اتفاق آن سوخت های فسیلی است. در مقابل ، سوختهای مسکونی مانند آنهایی که در پخت و پز و گرمایش استفاده می شوند و برق بسیار به طور عادلانه توزیع می شوند ، با 10٪ بالای مصرف کنندگان تقریباً یک سوم کل را مصرف می کنند.
این یافته ها نشان می دهد که کالاها و خدمات متنوع از نظر توزیع و نیازهای انرژی چقدر متفاوت هستند. محققان همچنین مناطق اصلی را که باید در آن کاهش یابد ، شناسایی می کنند.
نویسنده اصلی یانیک اسوالد ، دکتری محقق دانشکده زمین و محیط زیست لیدز اظهار داشت: ما دریافتیم که هیچ یک از مقولات انرژی عاری از نابرابری انرژی نیستند و یا از نفع جمعیت به میزان مساوی برخوردار هستند.
"مقوله های مصرفی مربوط به حمل و نقل جزو موارد مساوی نیستند. بدون کاهش تقاضای انرژی این خدمات ، چه از طریق بارهای مکرر پرواز ، ترویج حمل و نقل عمومی و محدود کردن استفاده از وسایل نقلیه خصوصی ، یا فناوری جایگزین مانند وسایل نقلیه برقی ، این مطالعه نشان می دهد که درآمد و ثروت بهبود می یابد ، مصرف سوخت فسیلی ما در حمل و نقل افزایش می یابد. "
- ۹۹/۰۲/۲۶